Co je to angažovanost zaměstnanců
Angažovanost zaměstnance je takový přístup k práci, který vytváří ty nejlepší podmínky pro všechny členy organizace, aby každý den ze sebe dali to nejlepší, v souladu s cíli a hodnotami organizace. Angažovaný zaměstnanec je motivovaný přispívat k úspěchu organizace se zdůrazněným smyslem pro svou vlastní pohodu.
David Macleod: „Je to o tom, jak vytvořit podmínky, ve kterých zaměstnanec nabízí více ze svých schopností a potenciálu“.
Angažovanost zaměstnance je založena na důvěře, integritě, oboustranném závazku a na komunikaci mezi organizací a jejími členy. Je to přístup, který zvyšuje šance úspěšného podnikání, přispívá k firemní i individuální výkonnosti, produktivitě a pohodě. Je velmi obtížné ji měřit. Mění se od nízké po vysokou. Je-li vyživována a může se významně zvýšit. Stejně tak však může být poměrně snadno promarněna a ztracena.
Co znamená angažovanost pro zaměstnance?
Angažovanost zaměstnance se probouzí ráno s jeho prvními myšlenkami: „Skvělé, za chvíli půjdu do práce a vím, co tam dnes budu dělat. Mám už několik nápadů, jak ji opravdu dobře zvládnu. Už se těším, na své kolegy v týmu a na to, že se budu podílet na dobrém výsledku naší dnešní práce.“
Angažovanost zaměstnance je o pochopení jeho vlastní role v organizaci a o možnosti pracovat na místě, které ho motivuje a které mu umožňuje přispívat k naplnění účelu a cílů organizace.
Angažovanost zaměstnance je o jasném porozumění tomu, jak organizace naplňuje svůj účel a cíle a jak se postupně v tomto naplňování mění a zlepšuje. Je to o možnosti zúčastnit se aktivně této cesty a mít možnost nabízet své myšlenky a vyjadřovat názory, které jsou při rozhodování brány v úvahu.
Angažovanost zaměstnance je o tom být plně součástí týmu, zaměřený na jasné cíle, pociťovat důvěru a podporu, dostávat pravidelnou a konstruktivní zpětnou vazbu, být podporován v rozvoji nových dovedností a být uznáván a oceňován za vše, co se podařilo.
Angažované organizace ctí silné a autentické hodnoty, které jsou jasným důkazem důvěry a čestnosti založené na vzájemném respektu, kde vzájemné sliby a závazky – mezi zaměstnavatelem a zaměstnaným – jsou chápány a naplňovány.
Co znamená angažovanost zaměstnance pro zaměstnavatele?
Angažovanost zaměstnance je o pozitivním přístupu a chování, které vede ke zlepšeným firemním výsledkům způsobem, který motivuje a posiluje obě strany.
Angažovanost zaměstnance je o tom, že náš zaměstnanec cítí pýchu a oddanost, že může v naší organizaci pracovat, dobře reprezentuje naši organizaci ve styku s klienty, uživateli či zákazníky a v případě potřeby neváhá udělat i něco navíc.
Angažovanost zaměstnanců je o používání jejich znalostí a myšlenek ke zlepšení našich produktů a služeb a vnášení jejich invence do toho, jakým způsobem pracujeme.
Angažovanost zaměstnanců je o získání hlubšího závazku našich zaměstnanců, který vede ke snížení fluktuace, nižší nemocnosti, snížení úrazovosti, úbytku konfliktů a stížností a v důsledku toho ke zvýšení produktivity.
Angažovanost zaměstnanců je o chování organizace v souladu s jejími hodnotami. Je to o dodržování slibů a o řádném vysvětlení, pokud nemohou být z nějakého důvodu dodrženy.
Novinky
3. 1. 2017
Jak naplnit svá novoroční předsevzetí
Výzkumy ukazují, že pouze 8% lidí naplní svá novoroční předsevzetí. Jak se stát jednou ze světlých výjimek a dosáhnout toho, co jste si předsevzali? Je možné jmenovat několik klíčů, které vám na cestě k vašim cílům dozajisté pomohou. 1.…
Zobrazit více →
11. 8. 2016
Jak na mentální zkratky manažerů
Nedávno jsem se na téma manažerského koučování bavil s jedním majitelem menší firmy. I když o koučování měl již určité povědomí, neměl zatím motivaci vyzkoušet si je na vlastní kůži. Přestože si tento člověk nebyl v dané chvíli vědom…
Zobrazit více →
30. 6. 2016
Co je to angažovanost zaměstnanců
Angažovanost zaměstnance je takový přístup k práci, který vytváří ty nejlepší podmínky pro všechny členy organizace, aby každý den ze sebe dali to nejlepší, v souladu s cíli a hodnotami organizace. Angažovaný zaměstnanec je motivovaný přispívat k…
Zobrazit více →
10. 6. 2016
Deset nejsnazších způsobů, jak vyjádřit ocenění téměř komukoliv
Vyslovte pochvalu (řekněte: “Díky za …“ nebo „Jsem rád, že tě máme v týmu“.) Napište e-mail („Moc jsi mi pomohl, když ..“) Zastavte se u kolegy a zeptejte se, jak se mu daří. Několik minut si prostě jen povídejte a zjistěte, zda něco nepotřebuje. Podnikněte něco společně…
Zobrazit více →
10. 6. 2016
Jak odměňovat zaměstnance, aniž byste utratili mnoho peněz
Jedním z největších problémů, s nímž se dnes podniky a organizace jakéhokoliv typu musí vyrovnávat, je nedostatek finančních prostředků. Žijeme v novém světě, kde jsou v ziskové sféře nízké zisky, příspěvky pro neziskový sektor malé a ve…
Zobrazit více →
10. 6. 2016
Jak poznat, že vaší kolegové potřebují pocítit ocenění
Možná vás obklopují spolupracovníci, kteří potřebují povzbuzení, a vy o tom nevíte. Ne každý na sobě nosí tabulku s nápisem „Potřebuji pocítit, že mám hodnotu“ nebo „ Hrozí mi vyhoření, potřebuji povzbudit“. Někteří z nás…
Zobrazit více →
Kontakt
Ing. Jaroslav Nahodil
+420 724 715 539
Skype: nahodil
e-mail: nahodil@pruvodcepromenou.cz